Deveniti aliati, nu adversari!
Poate ca „Doamna e rea cu mine inseamna ca il pune la treaba mai mult, poate ca el chiar are probleme de comportament sau interpreteaza gresit ceea ce spune ea (foarte frecvent). Este corect ca mai intai sa aflam exact in ce context Doamna este „rea cu el.
Noteaza ce spune copilul, afirmand in fata lui ca vei discuta cu Doamna despre ce ar trebui sa faceti cu totii ca gradinita/scoala sa fie un loc placut pentru toata lumea, ca vei discuta de ce simte el asa si nu de ce a facut Doamna acele lucruri (trebuie sa inteleaga ca sunteti parteneri in rezolvarea problemei, dar nu ca te duci la Doamna sa o pui la punct).
Cand discutati cu ea, nu plecati de la premisa ca micutul este complet nevinovat. |ncercati sa deveniti aliati in rezolvarea problemei, nu adversari. Si, mai ales, incercati sa aflati care este eroarea pe care copilul tinde sa o faca in interpretarea evenimentelor.
Discutati pe indelete
Daca te decizi sa vorbesti cu Doamna despre situatia copilului, nu alege un moment „din zbor, ci stabileste cu ea o intalnire clara, nu la finele programului sau pe drumul spre casa.
Foloseste un limbaj inclusiv („impreuna sa ne dam seama, ce putem face si noi, si dumneavoastra pentru a schimba maniera in care vede el lucrurile etc.), nu acuzator sau care sa sugereze ca ii pasam ei intreaga responsabilitate. Daca Doamna nu se va simti invinovatita (de cele mai multe ori chiar nu este vinovata), ea va fi mai dispusa sa se implice in rezolvarea problemei.
De multe ori, copilul ia personal o atitudine mai distanta a unui cadru didactic introvertit sau, dorindu-si foarte mult sa fie in gratiile educatoarei, este extrem de sensibil si retine numai penalizarile din partea ei.
Daca constatam ca situatia, desi clarificata, nu se schimba, poate ca este mai bine sa incercam sa le dam amandurora o a doua sansa si sa mutam copilul in alta clasa.
Text: Cristiana Haica; Foto: Shutterstock.
Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2