Cererea de adoptie
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului este locul unde fiecare familie care doreste sa adopte trebuie sa depuna prima cerere in vederea adoptiei.
Orice familie care are domiciliul legal pe teritoriul Romaniei si care doreste sa adopte un copil depune la DGASPC din judetul/sectorul in care domiciliaza o cerere in acest sens, insotita de anumite acte/documente mentionate in lege (cazier judiciar, adeverinta medicala, caracterizari de la locul de munca, motivatia de a adopta si asteptarile in legatura cu copilul pe care ar dori sa-l adopte, dovada spatiului de locuit, dovada veniturilor etc.).
Aceste documente sunt necesare pentru a-i ajuta pe profesionisti sa cunoasca familia respectiva inainte de inceperea evaluarii propriu-zise.
In ce consta evaluarea psihologica?
La vizitele psihologului, familia trebuie sa fie relaxata, nu stresata.
Evaluarea psihologica a viitorilor parinti vizeaza urmatoarele aspecte:
Obtinerea atestatului
Unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i faci atunci cand doresti sa pornesti la drum in adoptia unui copil este acela de a obtine un atestat de persoana (familie) apta pentru adoptie.
Iata ce documente sunt necesare in vederea obtinerii acestui atestat:
Evaluarea sociala a viitorilor parinti
Asistentul social responsabil de cazul vostru realizeaza o ancheta sociala in urma vizitelor la domiciliu, vizitelor in comunitate si discutiile amanuntite.
Prima vizita la domiciliul solicitantilor se va realiza de catre asistentul social impreuna cu psihologul. Astfel, se stabileste primul contact intre profesionistii care se vor ocupa de caz si familia in cauza. Asistentul social si psihologul vor face primele observatii cu familia dumneavoastra.
In urma acestei vizite, profesionistii vor completa o fisa de evaluare initiala, urmand ca toate informatiile obtinute de asistentul social in viitor sa fie trecute in aceasta.
Text: arhiva Edipresse; Foto: Sutterstock.
Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2