Conform unui studiu mai vechi, chinezii mananca cel mai sanatos: in 1996, consumasera doar 6.000 de tone de produse junk food, in comparatie cu americanii, care papasera 27 de milioane de tone de snacksuri.
Termenul de „junk food, aparut in anii 70, se refera la produse cu valoare nutritionala scazuta. Snacks-uri sarate, bomboane, bauturi carbogazoase sunt sarace in proteine, vitamine sau minerale, dar contin multe zaharuri si grasimi si au multe calorii.
Din 1994 si pana in 2004, procentul de obezi in grupa de copii cu varste de doi-cinci ani a crescut cu 45%. Sunt de doua ori mai multi obezi de sase-unsprezece ani, iar procentul adolescentilor supraponderali a crescut cu 300% in ultimul deceniu, conform statisticilor.
Din totalul procentului de publicitate alimentara, 34% este procentul de „sustinere pentru bomboane si snacksuri, 29% pentru cereale cu adaos de zahar, 10% pentru bauturi acidulate. Copiii mai mari de doi ani sunt expusi la 4.400 de reclame pe an.
85% dintre copiii diagnosticati cu diabet tip II sunt obezi, iar 60% dintre supraponderalii care nu au implinit sapte ani au deja probleme cu inima.
– Nu ceda capriciilor copilului, care refuza sa manance anumite alimente. Bebelusului trebuie sa i se ofere de cel putin zece ori un aliment inainte de a decreta ca-l respinge. Si chiar si atunci, trebuie sa incerci iarasi peste un timp.
– Introdu in dieta copilului cat mai multe fructe si legume, de preferat in stare cruda.
Copiii de pana la doi ani ar trebui sa consume echivalentul unei cani cu legume pe zi, dupa patru ani – o cana si jumatate, iar dupa noua ani – doua cani si jumatate cu vegetale pe zi.
– Nu-l forta nici cand e bebelus, nici cand e mai mare sa goleasca biberonul/farfuria. Stabileste-i un program de masa – cand e mai mic, la fiecare trei ore, ar trebui sa manance ceva, iar specialistii recomanda ca acest ritm sa se pastreze pe tot parcursul vietii, acesta fiind intervalul optim dictat de sistemul nostru digestiv.
– Nu oferi dulciurile sau ceva bun ca recompensă!
foto Shutterstock
Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2