12-18 luni
- urcă scările de-a bușilea
- merge bine în picioare
- se poate apleca pentru a lua un obiect
- se așază pe scaun
- este interesat să mănânce singur
- se uită la ilustrațiile din cărți
- mâzgălește spontan
- folosește lingurița
- ține cana în mână și bea din ea
- urmează una sau două instrucțiuni
- rostește bine 3-5 cuvinte
- arată o parte a corpului când o numești
- arată cel puțin o imagine
- folosește un limbaj infantil
- arată sau vocalizează ca să-și exprime dorințele
- cooperează la îmbrăcat
18-24 luni
- aleargă și sare
- își folosește degetele cu îndemânare
- întoarce paginile unei cărți
- poate arăta 2-3 părți ale corpului
- știe cel puțin 20 de cuvinte
- combină câte 2 cuvinte
- își exprimă dorințele prin cuvinte
- folosește lingura
- folosește cu îndemânare cana
- imită treburile casnice
- se dezbracă de un obiect de îmbrăcăminte
2-3 ani
- este pregătit pentru a învăța să folosească toaleta
- este foarte mobil – abilitățile se rafinează
- mănâncă singur cu lingura
- aruncă și lovește mingea cu piciorul
- dezasamblează obiecte simple și le reasamblează
- poate face puzzle-uri simple, poate înșira mărgele pe ață și stivui jucării
- este capabil să gândească înainte să acționeze
- îi place să joace roluri și să imite acțiunile altora
- participă la activități creative (construcții de cuburi pentru copii, desenat sau colorat)
- folosește pluralul
- folosește 100-300 de cuvinte
- formează propoziții din 2-4 cuvinte
- identifică peste 5 părți ale corpului său
- îi este foarte greu să împartă cu alții
- are dorințe și impulsuri puternice și în același timp își dezvoltă capacitatea de autocontrol
- vrea să le facă pe plac părinților, dar uneori îi este greu să-și controleze pornirile
- manifestă afecțiune – mai ales pentru persoana care are grijă de el
- se joacă singur
- începe să fie interesat de alți copii de aceeași vârstă
Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2