Mihaela Pungan, un medic neurolog din Targu Jiu atrage atentia sistemului de invatamant cu privire la presiunea imensa care s-ar pune pe cei mici, sanatatea lor fiind in real pericol.
Femeia este la randul sau mama si sustine ca fiica sa este complet coplesita de temele pe care le primeste si de volumul prea mare de informatie pe care trebuie sa il gestioneze, copilul fiind de-abia in clasa a cincea.
„Sunt indingnata si pe de altă parte tristă!
Fetița mea, în clasa a V-a, se trezeste dimineata si plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. In restul timpului este la școala . Imi povestește că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaștere pe copiii care fac meditatii la acele materii, intreaba la modul general daca se cunosc acele noțiuni si daca se răspunde ( evident de cei de care stiu ca da) trec mai departe. Si ea face meditatii la 2 materii , de la 6-7 seara si primeste teme in plus si a colo…. la cate meditatii sa meargă?!!!!
La sfârșitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreuna pentru ca au teme….
Am intrebat-o: „Andreea cum te simti? „Imi raspunde mereu : „stresata”. Am făcut câteva analize si ce credeti ATPO este peste limită ( anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută in modulare a stresului ). Așadar ceea ce simte produce modificări organice.”
Medicul incurajeaza parintii sa vina cu solutii pentru rezolvarea acestei probleme tot mai presante, a pretentiilor prea ridicate ale profesorilor in ceea ce priveste volumul de munca dat copiilor.
Mama promite sa rezolve ea insasi intr-un fel sau altul situatia propriului copil, insa incurajeaza parintii la discutie pentru a rezolva problema pentru toti copiii, la nivel general.
„Ieri am consultat o fetiță de clasa a III-a cu tic distonic al capului( misca saracuta in toate partile cu capul) din cauza că doamna țipă la ei și nu stie să-și facă temele singurică. Părinții muncesc in schimburi.
Dragă scoala de ce faci asta !
Copiii noștri nu numai ca nu mai au copilărie, dar se imbolnăvesc!
Îi invit pe colegii psihiatri , psihologi si nu numai sa comenteze!
A identifica si rezolva probleme nu inseamna a căuta vinovați!
Dacă acceptăm aceasta paradigma este adevarat ca de vina suntem cu toții. Există un curent /” o moda” in invatamant ( dincolo de norme), iar noi părinții o acceptăm, pana cand ne ajunge „cuțitul la os”. Sigur , sunt de acord si cu opinia ca problema trebuie discutată la clasa, la scoala , inspectorat si minister . Dar pe de altă parte trebuie dezbătută si public pentru a-i afla anvergura și opinia tuturor celor implicati.
Mentionez ca nu doresc să ” ma racoresc” in public , ci doar sa semnalez probleme generale in sistemul românesc de invatamant, pe care daca le dezbatem împreună părinți , profesori , medici , poate găsim soluții!
Cu toate că există norme de igienă muncii si a invatatului acestea nu sunt aplicate.
Conceptul de minte sănătoasă in corp sănătos este desuet.
Andreea sta in medie 10-12 ore pe scaun zilnic și la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusa/ luată zilnic de la scoala. In clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulțumesc doamnei învățătoare, care a avut măsură in toate .
Plecând de la cazul meu particular , sper ca realizați că nu astept sa-mi rezolve Facebook problema si o voi rezolva individual.
Intr-o societate sănătoasă oamenii se unesc in asociații cu valori comune pentru care lupta , dezbat civilizat .
Acest spațiu public nu este un loc unde sa arătăm doar ce frumosi suntem, pe unde ne plimbam si ce posedăm.
Este un loc și o ocazie să discutam si lucruri serioase care ne privesc pe multi dintre noi.”
Imagine: Facebook Mihaela Pungan