Sa fim sinceri, nimeni nu vrea sa calatoreasca 2-3 ore sau poate si mai mult, in cazul zborurilor lungi, langa un copil care plange, tipa sau iti loveste scaunul. Insa decizia acestei companii aeriene a infuriat multi parinti.
O companie aeriana de clasa economica din India a devenit printre primele din lume care sa ia o masura in privinta parintilor ce calatoresc cu copii.
Acestia au infiintat in fiecare aeronava o zona speciala, de 8 randuri, numita zona de liniste, unde clientii nu pot cumpara bilete daca ei calatoresc insotiti de copii cu varsta de pana in 12 ani.
Intr-o declaratie oficiala, compania aeriana IndiGo a explicat cum functioneaza aceasta noua regula controversata: „Tinand cont de necesitatea de confort a tuturor pasagerilor, randurile 1-4 si 11-14 sunt acum rezervate ca zona de liniste”.
Principalul obiectiv a acestei initiative este sa izoleze oamenii de afaceri sau alti clienti care au avut plangeri legat de zgomot in trecut.
Aceste randuri de scaune sunt taxate mai mult, dar au si un spatiu mai mare destinat picioarelor.
Aparent, compania aeriana nu ia aceasta masura nepopulara fara motiv. Intr-un studiu desfasurat pe aceasta tema, a reiesit ca 70% dintre pasageri sunt de acord cu restrictionarea celor ce calatoresc insotiti de copii, iar 35% dintre acestia ar scoate mai multi bani din buzunar pentru a nu fi nevoiti sa stea langa un copil in timpul zborului.
Aceasta decizie nu este insa lipsita de precedent. Malaysia Airlines a interzis inca din 2011 accesul copiilor mici la clasa intai.
Genul acesta de initiative a fost primit in doua moduri radical opuse: pe de-o parte parintii se simti discriminati ca nu pot cumpara bilete in acea sectiune a avionului, iar pe de alta parte, multi clienti se bucura de initiativa si spun ca nu de putine ori au fost nevoiti sa zboare langa un copil nelinistit, care sa le strice buna dispozitie.
Sursa articol: tiphero.com
Sursa imagine: 123rf
Citeste si: 9 trrucuri utile pentru zborul cu avionul alaturi de copii