Sistemul de invatamant din Romania este caracterizat ca fiind ineficient, inechitabil si de slaba calitate.
Avem olimpici internationali, ne mandrim cu locurile I ocupate de ei la diverse concursuri, dar, per ansamblu, in materie de educatie suntem coada clasei in Europa.
Elevii romani sunt mai slabi decat media internationala si, in plus, parasesc scolile mai devreme.
Patru din cinci cladiri in care se face scoala au cel putin 50 de ani vechime, iar felul in care se preda este considerat invechit de catre elevi.
Si, in plus, parintii platesc de doua ori pentru educatie, sistemul meditatiilor inghitind considerabil de mult din veniturile unei familii.
Prin comparatie
Vecinii nostri europeni isi fac temele mult mai serios. Si asta, inca de cand se naste un copil.
In Austria:
In Romania:
Deci, numai in capitala, anul acesta au ramas pe dinafara' sistemului de stat 14.000 de copii.
Desi numarul gradinitelor particulare, desi in crestere, acestea nu acopera cererea. Cat despre raportul copii-cadru didactic, el il depaste cu mult pe cel european: in medie, 18 copii revin unui educator/institutor.
Dar asta, doar pentru ca media este calculata la nivel national, asa ca putinii copii inscrisi la gradinita intr-un sat echilibreaza situatia. In multe dintre gradinitele de oras o grupa de gradinita are si 40, ba chiar si 50 de copii inscrisi.
Nici la nivelul scolilor nu stam mai bine. Suntem departe de situatia de-a avea 18 copii in clasa, asa cum au, in medie, belgienii, de exemplu. Si nici nu se intrevede intr-un viitor apropiat perspectiva de a avea peste 70 de scoli private numai pentru clasele I-IV, asa cum au irlandezii.
Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2