Copiii nostri sunt expusi prea devreme la imagini pe care le inteleg doar in parte (gesturi violente, limbaj agresiv) care le influenteaza comportamentul si modul in care percep lumea inconjuratoare.
Copilul | Televizorul |
* Copilul va invata treptat, punand la incercare fiinta sa activa inca de la nastere * Isi va forma personalitatea in primul rand experimentand, gresind si repetand, comunicand cu altii. * Sa nu itam ca valorile familiei, raporturile dintre persoane, vorbele si sentimentele au o mare greutate in ceea ce priveste dezvoltarea sa. * Copilul are nevoie sa se joace in aer liber, sa se intalneasca cu alti copii in locuri accesibile si protejate * Este importanmt ca micutul sa isi traiasca din plin varsta si experientele * Copilul are nevoie sa se dezvolte intr-un mod personal, in functie de capacitatile sale naturale (sa faca singur, sa gandeasca singur). * Copilul, pentru a invata sa vorbeasca, trebuie sa asculte frecvent si cu intensitate afectiva persoanele pe care le iubeste. * Copilul se dezvolta intelectual pentru ca manipuleaza, construieste, foloseste diverse obiecte. * Copilul este ferit de stirile programelor de televiziune (care arata veninul timpurilor in care traim), permitandu-i sa creasca puternic, activ, independent, , sigur pe fortele proprii, capabil sa interactionze cu ceilalti. * Copilului i se fura' din timpul pe care ar trebui sa il petreaca impreuna cu familia, sa se joace sau sa vorbeasca cu dumneavoastra. |
* Televizorul ii constrange la imobilitate si la a se uita la altii care fac ceva, devenind * astfel pasiv. * Televizorul este un spectacol continuu care poate fi foarte distractiv, dar in termeni pe care copilul nu ii intelege * Conditioneaza gusturile alegerilor publicului avand in vedere repetitia reclamelor. Nu trebuie sa lasati copilul sa devina influentat de consumuri usoare si ieftine. * Televizorul este o lume cu parinti si copii perfecti. Intr-o epoca in care dificultatile sunt in continua crestere se favorizeaza distantarea de realitate printr-o imagine deformata. * Televizorul ii transforma pe copii in adulti si le ofera un model unic de comportament. * Obliga la dependenta de pasivitatea de a face si de a gandi (doar ochii si urechile sunt puse in actiune). Altcineva gandeste pentru el. * Televizorul nu ii stimuleaza limbajul asa cum se spune, pentru ca nu cere nici o participare verbala. Nu este un baby-sitter. * Televizorul ii invata sa priveasca totul cu pasivitate, lasand inactiv tot corpul. * Televizorul reprezinta unul dintre „drogurile' cele mai grele care se administreaza copiilor inca din primii ani. * Televizorul este, asa cum a scris Bruno Betteelheim, o captura a imaginatiei prizoniere. Adultii, desi au putin timp la dispozitie, il dedica televizorului, in loc sa-l dedice copiilor lor. setea de infoarmatie si de a fi la curent cu tot ce se intampla, a inlocuit placerea de a petrece timpul in familie. |
Sursa: Avem un copil. 0-3 ani', Ed. All