Romanii si-au dovedit inca o data generozitatea si au donat peste 750.000 de dolari in campania „Haiti – Copiii haosului’ initiata de Realitatea TV si UNICEF Romania, ajunsa la final.
Prioritatea numarul unu pentru UNICEF o reprezinta copiii. Pana in acest moment, UNICEF si-a concentrat toate eforturile pe gasirea, mentinerea in viata, hranirea copiilor si adapostirea lor in conditii de siguranta.
UNICEF a contribuit la asigurarea de apa potabila pentru mai mult de 900.000 de persoane, in 300 de locatii din Port-au-Prince, Leogane si Jacmel.
In ceea ce priveste salubritatea, doar in Port-au-Prince vor fi construite 3.000 de latrine, urmand sa se intervina si in alte localitati. Concomitent, UNICEF a initiat o campanie de imunizare pentru 500.000 de copiii sub 7 ani.
Copiii sunt vaccinati impotriva pojarului, rubeolei, difteriei, tetanusului si tusei convulsive. Au fost amenajate spatii speciale pentru ca toti copiii sa-si poata continua educatia si au fost distribuite kit-uri speciale de educatie, denumite „School-in-a-Box’. UNICEF si partenerii sai au deschis peste 80 de locatii unde se ofera tratament ambulatoriu pentru cazurile de subnutritie severa si acuta.
„Raspunsul romanilor la apelul nostru pentru Haiti a fost impresionant si donatiile vor contribui sa redea o sansa copiilor din aceasta tara. Doresc sa multumesc pe aceasta cale tuturor donatorilor. A trecut doar o luna si jumatate de la tragedia care a lovit Haiti si s-au intreprins deja nenumarate actiuni de ajutorare.
Va fi insa nevoie de eforturi sustinute pentru a reconstrui aceasta tara care era considerata o prioritate pentru asistenta umanitara si inainte de cutremur’, a declarat Edmond McLoughney, Reprezentantul UNICEF in Romania.
Aproape trei sferturi din donatii au venit din partea publicului, sensibilizat de tragedia copiilor haitieni. Campania s-a bucurat si de sprijinul multor companii si organizatii, printre care: Fundatia Valvis, Banca Comerciala Romana, Foreign Investors Council, Blue Air, Societatea Vest6, Petrom, Finance Trading Group, Fundatia Vodafone, ING Group, La Fantana, Enel, Intesa Sanpaolo Bank Romania si multe altele.
Persoane binecunoscute precum Camelia Sucu, Marcel Pavel, Paulina si Costel Casuneanu, Mircea Toader, Gabriela Anghelache si Honorius Prigoana au fost impresionati de suferinta copiilor donand in nume propriu. Alaturi de ei au facut donatii personale Presedintele Traian Basescu, Ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Adriean Videanu si Ministrul Apararii, Gabriel Oprea.
O serie de evenimente separate au contribuit la succesul campaniei. Amway Romania impreuna cu membrii si colaboratorii sai au facut donatii in cadrul unuia dintre evenimentele companiei.
La initiativa primarului general al capitalei, Sorin Oprescu, s-a organizat la Sala Palatului, pe data de 19 februarie 2010, un concert caritabil pentru victimele cutremurului din Haiti. Proconsul, Voltaj, Directia 5, Bere Gratis si Loredana au cantat, iar suma incasata din vanzarea biletelor a fost donata catre UNICEF Romania.
UNICEF si Realitatea TV le multumesc tuturor partenerilor care au sustinut derularea campaniei: operatorii de telefonie mobila Orange, Vodafone si Cosmote si companiei Romtelecom, care au facut posibila alocarea numerelor intr-un timp foarte scurt si partenerului strategic BRD – Groupe Societe Generale.
UNICEF multumeste Muzeului National „George Enescu' care sub inaltul patronaj al Ministerul Culturii si Patrimoniului National a organizat un concert de muzica clasica sustinut de violonistul Gabriel Croitoru, dedicat sustinatorilor si donatorilor campaniei.
Cutremurul care a lovit Haiti este cel de-al saptelea cutremur din istorie ca numar de morti si cel mai distrugator din Emisfera Vestica. Peste 3 milioane de locuitori – 1 din 3 haitieni – au fost afectati grav de catre cutremur, dintre care 2 milioane au nevoie de hrana in mod regulat.
Peste 1,1 milioane de oameni au ramas fara case, multi dintre ei locuiesc inca sub cartoane si corturi improvizate in tabere.