Pe noi, adultii, ne enerveaza. Ne intrerup filmul preferat sau meciul mult-asteptat al saptamanii. Insa pe cei mici ii fascineaza atat de mult, incat ulterior ii auzi cantand prin casa vreo melodie (sau mai multe!) pe care le aud prin reclame, mai ales cele destinate lor.
Desi le plac la nebunie, e esential sa protejam copiii de reclame. De ce? E simplu: asupra lor au cel mai mare efect si asta e de cele mai multe ori un lucru rau.
Copiii mici cu precadere sunt extrem de vulnerabili la mesajele pe care reclamele le transmit.
Copiii cu varsta de pana in 8 ani nu au inca dezvoltarea necesara pentru a intelege ca ceea ce vad este doar o reclama, si automat cred tot ceea ce vad si aud.
Cum iti poti proteja copiii de efectele reclamelor
Gandeste-te doar cate reclame ruleaza in timpul unui film si cate dintre ele sunt la dulciuri, bauturi racoritoare si in general mancare nesanatoasa.
Fara sa-ti dai seama, aceste spoturi publicitare participa la definirea preferintelor copiilor.
Nu doar televizorul difuzeaza reclame. Daca cel mic obisnuieste sa navigheze pe internet, si acolo poate fi asaltat de reclame, si chiar de reclame targetate in functie de varsta, sexul si preferintele sale.
In acest sens, poti instala programe si extensii de blocare a reclamelor, precum adblock.
O alta varianta, mai ales daca cel mic are deja varsta la care puteti purta un dialog cu cap si coada, ar fi sa ii explici ca ceea ce vede sunt produse si imagini frumos aranjate, menite sa determine copiii si adultii deopotriva sa aleaga acele produse, fara a fi neaparat mai bune, mai sanatoase sau mai gustoase.
Alege internetul in detrimentul programelor tv destinate copiilor.
E mai simplu sa controlezi continutul video pe care cei mici il vad decat iti este sa schimbi postul ori de cate ori apare o reclama la bauturi racoritoare sau la un lant de restaurante fast-food.
Sursa: offspring.lifehacker.com