Domestos, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, continua proiectul educational „Igiena acasa si la scoala’.
In anul scolar 2011 – 2012, programul, aflat la a treia editie, se desfasoara in 10 judete din tara: Bucuresti, Calarasi, Constanta, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomita, Olt, Tulcea si Valcea, implicand peste 30.000 de copii din 200 de scoli si 200 de gradinite.
„Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului incurajeaza acest demers datorita succesului pe care l-au inregistrat etapele trecute, cat si datorita impactului pe care proiectul educational il are pe termen lung asupra generatiilor de copii. In ceea ce priveste respectarea normelor de igiena si mentinerea sanatatii, societatea romaneasca este una vizibil anacronica. Vulnerabili in fata acestor riscuri sunt copiii, motiv pentru care existenta unui program care sa ii educe si responsabilizeze este deosebit de importanta’, spune Rodica Cherciu, Inspector General, Directia Educatie si Invatare pe tot Parcursul Vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
„Fiecare editie a campaniei Igiena acasa si la scoala este o dovada ca acest gen de proiecte au un impact social puternic si durabil, ca pot fi mult indragite atat de copii, cat si de cadre didactice si parinti. Suntem foarte placut impresionati de seriozitatea si devotamentul cu care se implica acesti copii; au o forta creatoare admirabila si credem, sincer, ca putem oricand invata de la ei. Privindu-i, ne convingem ca proiectul este unul foarte valoros. Alaturi de Ministerul Educatiei, avem increderea ca, peste ani, eforturile noastre vor fi meritat, ca vom fi participat la educarea unor generatii responsabile’ spune Diana Stan, SBM HHC la Unilever South Central Europe.
Educatia despre igiena este foarte importanta in randul copiilor, deoarece la varsta frageda este cel mai usor sa deprinda obiceiuri corecte in ceea ce priveste igiena personala si colectiva. Parintii si profesorii joaca un rol important in transmiterea acestora, ajutand astfel la diminuarea riscului de imbolnavire.
Este esential sa ne invatam copiii sa respecte regulile elementare de igiena; in felul acesta ii putem feri de un numar mare de afectiuni serioase, cum sunt hepatita A sau afectiunile gastro-intestinale care, din pacate, apar destul de frecvent la varsta copilariei. In plus, le formam deprinderi corecte, pe care le vor aplica si ca oameni adulti’, spune Dr.Corina Zugravu, Medic Primar Igiena si Alimentatie, Institutul de Sanatate Publica Bucuresti.
In premiera, in cea de-a treia etapa a proiectului „Igiena acasa si la scoala’ (www.zeromicrobi.ro) sunt invitati sa participe si copii din ciclul gimnazial (10-14 ani), cerintele fiind special dezvoltate pentru nivelul lor de varsta si de cunostinte. Avand in vedere nivelul implicarii copiilor din clasele I-IV si materialele extrem de creative pe care acestia le-au realizat, trecerea catre o noua grupa de varsta a venit ca un pas normal in dezvoltarea proiectului.
Una dintre principalele initiative ale editiei din acest an este crearea unei legaturi mai stranse intre copii, cadre didactice si parinti, acestia din urma avand un rol deosebit de important in educarea si responsabilizarea celor mici. Astfel, invitatia adresata parintilor de a lua parte la activitatile propuse, este o incercare de a-i implica activ si constient in cresterea proprilor copii. Tot pentru parinti, Domestos a deschis o sectiune separata pe site-ul www.zeromicrobi.ro, pentru a-i putea incuraja si sustine pe copii pe tot parcursul desfasurarii campaniei.
„In aceasta noua etapa a proiectului am decis impreuna cu Domestos, ca este important sa implicam si copii mai mari, care au deja cunostintele de baza cu privire la igiena, si reprezinta un exemplu pentru ceilalti elevi. Astfel, in aceasta etapa, propunem si o noua metoda educativa, respectiv transmiterea cunostintelor de la elev la elev. In acest fel, asiguram un mediu de lucru interactiv in care creste implicarea copiilor si care ajuta la determinarea abilitatilor de lider in cadrul grupului, precum si responsabilizarea de a duce la bun sfarsit sarcinile de lucru’, spune Rodica Cherciu, Inspector General, Directia Educatie si Invatare pe tot Parcursul Vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Cunoscand preocuparile copiilor, Domestos le propune acestora sa isi exerseze abilitatile creative, practice si participative in mod productiv, spre castigul lor personal si colectiv. Caracterul competitiv al acestei campanii are rolul de a-i motiva pe copii, de a-i stimula sa interactioneze sanatos in cadrul echipelor lor si de a le crea caractere puternice si increzatoare.